בוקר טוב,

התעוררתם אחרי שינה קצרצרה של שנתיים שלוש לחיים בשנת 2011, מה קרה פה בינתיים ואיך זה משפיע על חווית המשתמש אתם שואלים? ברוכים הבאים לעולם מטורף בו הקצב נקבע במהירות האינטרנט שבחבילת הגלישה הסלולרית שלך. אז בואו נצא לסיור בשנת 2011 על כוס קפה. אז היכון, הכן, צא!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AoDZFMl8mws

מה השתנה?

אנחנו נכנסנו למרוץ נגד הזמן, צריך להספיק כמה שיותר ולדעת כמה שיותר. חדשות, הפגנות, הפגזות, דרום, צפון, צבא, תואר, טיול, להקים עסק, להפסיד הון עתק שלעולם לא היה לך, לעבוד, ליהנות, ללמוד ועוד לעבוד…

אי שם בדרך איבדנו את הסבלנות שלנו, אי שם בדרך הגענו למסקנה שאנחנו כבר לא רוצים לקבל עוד משהו סטנדרטי. מגיע לנו יחס אישי. כאן ועכשיו.

בלי ששמנו לב, קם לו דור חדש, כבר לא כזה עצלן, וכבר לא יושב 7\24 מול המחשב. פתאום יש לדור הזה עניין בעולם סביבו. פייסבוק וטוויטר הפכו מכלים של: "בואו תשמעו משהו עלי" (או על הפיצה הנהדרת שבדיוק יצאה לי מהתנור) לכלים של: "בואו נעשה משהו ביחד", "בואו נשנה את העולם".

מה חדש?

הטכנולוגיה מאפשרת לנו להיות מחוברים לעולם, לדעת בדיוק איפה קורה מה (ואכן קורה) ומתי. נולד הצורך במוצרים חדשים שלא ראינו עד כה, ואנחנו כבר ממש לא רוצים להיסחב עם מכשיר טלפון שלא נכנס פיזית לכל כיס, שלא דק דק דק כמו פסטרמה IPad.

samsung 

לפני…

 

iphone 

ואחרי…

 

קשה מאוד למצוא היום חברה שמכבדת את עצמה שאין לה בנוסף לאתר החברה, דף בפייסבוק, אפליקציה ל- iPhone והיא בדרך גם לאנדרואיד, ועוד ועוד.

starbucks site 

starbuck – דף הבית

 

starbucks facebook 

starbucks בפייסבוק

 

starbucks mobile 

starbucks במובייל

 

ואיך חווית משתמש קשורה לכל זה?

נראה אתכם מעיזים ליצור משהו שלא עומד בקצב המטורף של היומיום שלנו, נראה אתכם יוצרים משהו לא נעים, לא יפה או לא אינטואיטיבי לשימוש. נראה אתכם גם יוצרים משהו סטנדרטי שלא מקדם אותנו, המשתמשים, עוד קצת בתוך המרוץ.

אז איך משתלבים?

כדי להשתלב חשוב לזכור כמה נקודות חשובות שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות:

1. אנחנו לא יודעים לקרוא. אנחנו מוכנים לקרוא כמות מילים שלא עולה על כמות האצבעות בכף היד שלנו, ואם אפשר אז עדיף פשוט לראות תמונה. תראו את רשת בתי הקפה "ארומה ישראל" לעומת "ארומה תל-אביב".

aroma tel aviv arbe milim  המרוץ לחוויית המשתמש

aroma arbe tmunot  המרוץ לחוויית המשתמש

2. אנחנו צריכים גישה למוצר שלכם תמיד ומכל מקום. אם אין לנו גישה נוחה למוצר מכל מקום אנחנו פשוט לא נשתמש בו. ראינו מקודם את חברינו Starbucks שלא נוטשים את הלקוחות שלהם בשום מקום.
3. אין לנו זמן וגם לא סבלנות לחכות. אנחנו רוצים את המידע כאן ועכשיו.

wait for hilel 

קפה הילל – לאן אתה הולך ואיפה הקפה שלי?

 

4. אנחנו רוצים לשתף חברים, ולא רק את אלה שבפייסבוק.

social greg  המרוץ לחוויית המשתמש

5. אנחנו רוצים לגעת בעולם דרך מסך iPhone / אנדרואיד / windows phone / טאבלט או בלוח טאץ' ענק שבמשרדינו (מה עדיין אין לכם?).

לבסוף

נקודה למחשבה, האם אנחנו באמת צריכים להיות מחוברים כל הזמן ולעמוד בקצב המטורף? מה יקרה אם נעצור, אם נתנתק אם נהייה זמן מה קצת offline? נשמע מפחיד? מלחיץ? לא ריאלי? אז אולי ננסה לנצל את הטכנולוגיה שברשותנו כדי שתעזור לנו במשימה "בלתי אפשרית" זו. טכנולוגיה שתאפשר לנו להיות offline, ואני לא מדברת על הפסקת חשמל (תודו שזה הזמן הכי טוב לדברים החשובים באמת) וגם לא על מכונת זמן (אם כי זה היה יכול לעזור). אני מדברת על טכנולוגיה שתאפשר לנו ניהול זמן נכון, טכנולוגיה בלתי נראית שמכריחה אותנו לפעמים לעצור הכל ולפנות זמן לעצמינו, לחברים, למשפחה ולילדים או סתם לשבת בנחת על הספה ולקרוא ספר אהוב עם כוס קפה.

עולם עם טכנולוגיה שקופה ויעילה שנמצאת איתנו במהלך כל היום, עולם בו חווית המשתמש מלווה אותנו גם ברגעים השקטים יותר, על הספה, המקרר, התנור, השולחן, בקיצור בכל מקום. תארו לכם אילו במקום לחפש כל פעם את הטלפון או השלט של הטלוויזיה היתם יכולים לשלוט במכשירים באמצעות הספה עליה אתם יושבים, אם התנור היה מודיע לנו שהעוגה אפויה (גם מפנים), והסיר היה נכבה רגע לפני שהאורז נשרף, המקרר היה מספר לנו על האבוקדו ששכחנו בו רגע לפני שהוא הופך לדייסה.

חברות גדולות כמו Microsoft  ו Nokia ורבות אחרות מנסות לעמוד במשימה זו בדרכים רבות למשל:

http://www.youtube.com/watch?v=8Ff7SzP4gfg&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=A4pDf7m2UPE&feature=player_embedded

אז עד שנמצא טכנולוגיה כזו, בואו ננסה לעזור לעצמנו לשפר קצת את איכות החיים ונקדיש לפחות שעה ביום לדברים החשובים באמת.

קפה?

מודעות פרסומת